Door op 13 december 2016

Nieuws van het ombudsteam

Sinds januari 2015 is het ombudsteam van de PvdA in Capelle aan den IJssel actief.

Het ombudsteam van de PvdA kan mensen helpen zoeken naar de juiste hulp voor het oplossen van hun problemen. Dat kunnen problemen zijn op bijvoorbeeld het gebied van wonen, zorg, gezondheid, inkomen en uitkeringen, onderwijs, etcetera.  Als mensen hiermee zijn vastgelopen bij instanties of “door de bomen het bos niet meer zien” kan men zich wenden tot het ombudsteam.

“De op veel gebieden deskundige leden van het Ombudsteam zorgen ervoor dat Capelse burgers op weg geholpen worden naar de juiste mensen of instanties. En natuurlijk zal het Ombudsteam vervolgens toezien op een goede afhandeling” zegt coördinator en voormalig wethouder Anneke Boerkamp.

Inmiddels zijn in bijna twee jaar tijd meer dan 50 mensen bijgestaan door het ombudsteam.

Het ombudsteam is er voor alle Capellenaren, dus ook voor de mensen die geen lid zijn van de PvdA.

Het ombudsteam heeft twee (inloop)spreekuren: elke 1e woensdag van de maand van 9.30 tot 11.00 uur en elke 2e dinsdag van de maand van 19.00 tot 20.30 uur. Beide in buurtcentrum De Fluiter, Wiekslag 3 in Capelle aan den IJssel. Een afspraak maken kan ook via [email protected].

Eerstvolgende spreekuren in 2017: woensdag 4 januari, dinsdag 10 januari, woensdag 1 februari, dinsdag 7 februari.