15 februari 2019

Bijeenkomst: water in de stedelijke omgeving

In aanloop naar de waterschapsverkiezingen organiseren de PvdA Capelle en Krimpen op woensdag 27 februari a.s. een themabijeenkomst onder de titel ‘water in de stedelijke omgeving’. De lokale PvdA afdeling wil daarover in gesprek met alle belangstellenden uit de regio, dus niet alleen met PvdA-leden.

Anneke Heinecke, kandidaat voor het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, zal een korte inleiding geven over de taken van het waterschap. Daarna zal zij een toelichting geven op de onderwerpen die tijdens een groepsdiscussie aan de orde komen.
Het is in elk geval de bedoeling om met u het gesprek aan te gaan over de gevolgen van klimaatverandering. Het zal u niet ontgaan zijn dat we de laatste jaren steeds vaker met extreem weer te maken krijgen. De gevolgen van langdurige droogte en extreme regenval zullen steeds vaker zichtbaar worden en hierdoor ontstaat ook overlast.Ook zal de vervuiling van het oppervlaktewater worden besproken. Plastic zwerfafval, medicijnresten en andere vervuilende stoffen in bijvoorbeeld de Hollandsche IJssel zijn schadelijk voor mens en dier. De vraag is vooral: wat kunnen we eraan doen?

Programma:
Inloop met koffie en thee
Welkom
Inleiding door Anneke Heinecke
Groepsdiscussie met stellingen
Stemkastjessessie (graag uw mobiele telefoon meenemen)

Afsluiting met borrel

Wij nodigen u van harte uit op deze avond onze gast te zijn in Wijkpunt de Torenhof.
(Torenhof 1, 2903 CD in Capelle aan den IJssel).

U kunt zich aanmelden voor deze bijeenkomst door een e-mail te sturen naar [email protected].
Wij ontmoeten u graag op 27 februari om 19:30