Waar wij ons, onder meer, hard voor maken:

Door Karin Weemhoff op 2 augustus 2021

Juli 2021:

Bij de raadsvergadering van juli dienden  we een motie ‘investeren in mensen is winst voor de samenleving’ bij het bespreken van de verordening Werk en Inkomen. Ons doel met deze motie was dat een officiële verkenning zou worden uitgevoerd naar het vergroten van mogelijkheden om mensen met grotere afstand tot de arbeidsmarkt beter te begeleiden en ondersteunen. Helaas heeft deze motie geen meerderheid gehaald, we kregen wel steun van Groen Links, SP en D66. Heel jammer dat er zo weinig bereidheid bleek in de gemeenteraad om echt iets te doen voor mensen die langdurig afhankelijk zijn van inkomensondersteuning.

Bij het bespreken van  de Voorjaarsnota kondigden we twee moties aan, waaronder  het voorstel onderzoek te doen naar Fietspaden van gerecycled plastic. De wethouder gaf aan dat dit onderzoek al wordt gedaan binnen de gemeente, zodat de motie overbodig was. We hebben deze daarom ingetrokken.

Onze motie ‘Geluidsoverlast nader onderzocht’ die we samen met GL en Christen Unie indienden haalde precies de helft van de stemmen (16). Vóór stemden PvdA, Groen Links, D66, SGP, SP, CDA, CU. In verband met afwezigheid van een van de leden van Leefbaar Capelle wordt de stemming herhaald bij de volgende gemeenteraadsvergadering.

Maart 2021:

Bij de raadsvergadering van maart ’21 dienden we een motie in ‘betaalbaarheid duurzame mobiliteit’. We vroegen om  onderzoek naar de effecten van het betaalbaar maken van duurzame vervoersmiddelen voor lagere inkomensgroepen. We kregen hierbij alleen steun van Groen Links, ChristenUnie, SGP en SP, waardoor de motie niet werd aangenomen.

Karin Weemhoff

Wie ben je? Wat is je achtergrond? Na opgegroeid te zijn in Nieuwerkerk aan den IJssel met daarna diverse omzwervingen woon ik sinds 1989 in de wijk Schollevaar. Ik werk als HR business partner in de ouderenzorg in Gouda. Naast mijn politieke hobby, die veel tijd vraagt, hou ik van theater, het filmhuis, doe aan

Meer over Karin Weemhoff