Kandidatenlijst PvdA Capelle Gemeenteraadsverkiezingen 2022 – PERSBERICHT

8 december 2021

PvdA Capelle presenteert de kandidatenlijst

De PvdA Capelle aan den IJssel gaat de gemeenteraadsverkiezingen in met een sterk team. Op de algemene ledenvergadering van woensdag 8 december werd de lijst ongewijzigd vastgesteld door de leden.
De lijst wordt aangevoerd door Sjoerd Geissler, de huidige fractievoorzitter. Hij is sinds 2018 raadslid in Capelle; daarvoor was hij al jarenlang actief in de gemeente Losser. Karin Weemhoff staat op de tweede plaats. Zij is al twee periodes actief in Capelle; eerst als burgerraadslid en nu als raadslid. Op nummer drie staat Wendy Tieman, momenteel afdelingsvoorzitter. Zij was al eerder, in de periode 2014-2018, raadslid en fractievoorzitter. Het onlangs geïnstalleerde burgerraadslid Isabel Monteiro da Veiga is vierde op de lijst. Zij was van 2014-2019 afdelingsvoorzitter en maakt nu de overstap naar de actieve politiek. De top 5 wordt afgesloten met Vera Raaijen, nieuw in de Capelse politiek.

De kandidaatstellingscommissie van de PvdA is trots op de lijst: “We hebben een heel diverse lijst kunnen opstellen. Met zeer ervaren krachten, maar ook met nieuwe kandidaten. Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met dit team een mooie nieuwe periode tegemoet gaan!”

De volledige kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022-2026:
1 Sjoerd Geissler (Middelwatering)
2 Karin Weemhoff (Schollevaar)
3 Wendy Tieman (Oostgaarde)
4 Isabel Monteiro da Veiga (Fascinatio)
5 Vera Raaijen (Middelwatering)

6 Monica Asselé-Beukelman (Schollevaar)
7 Nicky Bouwers (Middelwatering)
8 David Groenewegen (Middelwatering)
9 Martin Ponte (Schenkel)
10 Anand Raghoenath (Oostgaarde)
11 José van Rosmalen (Middelwatering)