Oeverrijk wordt toch niet bebouwd!

Door Wendy Tieman op 10 maart 2022

Ruim vier jaar geleden leek het doek gevallen voor een groen Oeverrijk (het gebied tussen de Kanaalweg, Bermweg en ’s-Gravenweg), waarin nog het originele slagenlandschap zichtbaar is. In november 2017 stemden de fracties van Leefbaar Capelle, VVD en D66 immers voor bebouwing daar.

Na die ontzettend teleurstellende raadsvergadering waarin we als PvdA Capelle al onze tegenvoorstellen verworpen zagen worden, hadden we niet durven hopen dat het alsnog zou lukken om Oeverrijk groen te houden. Maar dat gebeurde maandag 7 maart 2022 wel. De gehele Capelse gemeenteraad stemde unaniem in met een motie van de SGP om toch niet te bebouwen. We zijn blij met dit voortschrijdend inzicht. Immers, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Lees hier de motie: 20220307 20220310 SGP VVD D66 SGP PvdA SP CU GL CBB Motie vreemd geen woningbouw op Oeverrijk def

Wendy Tieman

Wie ben je? Wat is je achtergrond? Ik ben pedagoog en heb ruim twintig jaar in de wetenschap gewerkt. Ik woonde van 1979 tot 1985 op de Oude Plaats (Middelwatering) en woon sinds 2002 met mijn partner en kinderen in de Oostgaarde. Waarom ben je de lokale politiek ingegaan? De lokale politiek was voor mij

Meer over Wendy Tieman