Sjoerd Geissler wethouder en Wendy Tieman raadslid en fractievoorzitter

Door Nicky Bouwers op 5 juli 2022

Sjoerd Geissler geïnstalleerd als wethouder; Wendy Tieman geïnstalleerd als raadslid en fractievoorzitter

(Madelon van Buuren-Geissler stopt bij het Ombudsteam)

De afdeling is verheugd dat Sjoerd Geissler op 5 juli is geïnstalleerd als wethouder en dat de PvdA daarmee – na 12 jaar in de oppositie – weer deelneemt aan het college. Met deze installatie kwam raadszetel vrij en werd Wendy Tieman geïnstalleerd als raadslid. Karin Weemhoff is het andere raadslid namens de PvdA Capelle en was in maart al geïnstalleerd. Zowel Karin Weemhoff, als Wendy Tieman hebben al ervaring als raadslid in eerdere raadsperioden. In goed onderling overleg is besloten dat Wendy Tieman de nieuwe fractievoorzitter is. Isabel Monteiro en Vera Raaijen waren in juni al geïnstalleerd als burgerraadslid.

Madelon van Buuren-Geissler ziet zich genoodzaakt om te stoppen bij het Ombudsteam, omdat haar partner, Sjoerd Geissler, wethouder is geworden. Dit, om schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.

Meer weten over de onze wethouder en fractieleden?
Kijk dan op: Personen – PvdA Capelle aan den IJssel

Sjoerd Geissler (portretfoto, met bomen op de achtergrond)

Sjoerd Geissler, Foto: Nicky Bouwers

Wendy Tieman (portretfoto met bomen op de achtergrond)