Testlocatie GGD in Capelle: antwoorden op onze vervolgvragen van het college

Door Karin Weemhoff op 12 december 2021

Testlocatie GGD in Capelle: antwoorden college

De PvdA Capelle ontving deze week de antwoorden van het college van B&W op de vervolgvragen over de spreiding van GGD testlocaties in de regio. Wij zijn blij dat het college het belang van een testlocatie in Capelle of directe omgeving onderkent en dat zij voortdurend hierover in gesprek is met de GGD. Ook is het goed om te vernemen dat de GGD de testlocaties Koperstraat en Kralingse Zoom wil heropenen als daar voldoende capaciteit voor is.

Het is alleen jammer dat het college aangeeft dat het niet passend is om te pleiten voor het sluiten van testlocaties in andere delen van de regio. Karin Weemhoff: “Wij willen natuurlijk niemand iets afpakken en niet een ander deel van de regio in de problemen brengen. Ons punt was dat de spreiding niet goed is en dat sommige andere locaties dicht bij elkaar zitten. Het zou logischer zijn geweest om er daar een te sluiten i.p.v. de enige locatie in Rotterdam-Oost te sluiten.”

Lees hier de antwoorden van het college: Beantwoording vervolgvragen ex artikel 38 RvO inzake testlocatie GGD

Foto banner: Flickr / PvdA

Karin Weemhoff

Wie ben je? Wat is je achtergrond? Na opgegroeid te zijn in Nieuwerkerk aan den IJssel met daarna diverse omzwervingen woon ik sinds 1989 in de wijk Schollevaar. Ik werk als HR business partner in de ouderenzorg in Gouda. Naast mijn politieke hobby, die veel tijd vraagt, hou ik van theater, het filmhuis, doe aan