Door op 23 april 2013

Toekomst zorg- en kinderboerderij.

In de raadsvergadering van 22 april heb ik het college gevraagd, duidelijk te maken wat de komende maanden staat te gebeuren met de zorgboerderij en kinderboerderij aan de ’s Gravenweg.

Al gedurende een tijd wordt door de gemeente gezocht naar een oplossing voor het monumentaal pand aan de ’s Gravenweg 325 naast de kinderboerderij en nieuwe financiering voor de kinderboerderij zelf. Dankzij een rijkssubsidie zou het monumentaal pand hersteld kunnen worden en daarna als zorgboerderij kunnen gaan functioneren. Tegelijkertijd zou de voortzetting van de kinderboerderij ook via de stichting kunnen verlopen die verantwoordelijk is voor de zorgboerderij.

Tijdens de behandeling van dit onderwerp in de commissie Dienstverlening van 9 april leken de betrokken partijen er nog niet uit te zijn wat betreft de onderhandelingen over de zorgboerderij en de kinderboerderij. De PvdA vindt dit zeer zorgelijk want op 1 juni is de deadline voor het beginnen met de restauratie van het pand.

In de raadsvergadering van 22 april heb ik dan ook aangegeven: “De discussie rondom de ontwikkeling van de zorgboerderij wordt nu deels ingegeven door haast. Als de deadline niet wordt gehaald bestaat de kans dat de subsidie van het Rijk voor restauratie van het monumentale pand niet wordt toegewezen”.

Bron: PERSBERICHT 22 april 2013, nr 130422-05