Verantwoord hout stoken.

Door Sjoerd Geissler op 16 april 2019

Verantwoord hout stoken

Houtrook uit houtkachels veroorzaakt regelmatig overlast. Bij het stoken van hout komt veel fijnstof en andere schadelijke uitstoot vrij, die de luchtkwaliteit negatief beïnvloeden. Vooral mensen met luchtwegklachten ondervinden hiervan veel hinder. Bij mistig of windstil weer is de overlast het grootst.

De PvdA Capelle diende daarom tijdens de raadsvergadering van 15 april 2019 een motie in om het college op te roepen om inwoners beter voor te lichten over hoe er verantwoord gestookt kan worden. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat inwoners de website stookwijzer.nu raadplegen om te zien of er wel voldoende wind staat en of de luchtkwaliteit niet al te slecht is. De wethouder heeft, naar aanleiding van onze motie, toegezegd dat hij samen met de adviesraad sociaal domein gaat kijken hoe voorlichting het beste vorm kan krijgen. Wij zijn blij met deze toezegging en houden de uitvoering ervan in de gaten.

Lees hier hier de motie: 2019 Ingetrokken Motie houtrook

Sjoerd Geissler

Sjoerd Geissler is wethouder voor de PvdA in Capelle a/d IJssel. In 2004 is hij lid geworden van de PvdA, omdat deze partij het beste aansluit op zijn visie over bestaanszekerheid en het bieden van gelijke kansen voor iedereen. Tijdens zijn werk ervaart hij dat veel mensen moeite hebben om zich overeind te houden en

Meer over Sjoerd Geissler