Door Monica Asselé op 13 februari 2017

Waarschuwing vanuit ons Ombudsteam

Onlangs heeft het Ombudsteam te maken gekregen met een klant die zich via een bureau heeft laten inschrijven in de basisadministratie en daarbij ook een virtueel adres heeft gekregen. Onze klant had niet in de gaten dat zij door deze actie zwaar belemmerd zou worden in de voortgang om een woning en een uitkering aan te vragen. De kosten voor deze inschrijving zijn €300 bij inschrijving, waarvan €200 borg en daarna €100/maand.

Bij navraag bij zowel de verhuurder en eigenaar van de woning blijkt dat deze geen van beiden toestemming hebben gegeven om het adres te gebruiken als virtueel adres. Het blijkt zelfs verre van dat te zijn, ze wensen op geen enkel manier geassocieerd te worden met deze praktijken. De afspraak was  dat alle adressen van de eigenaar niet meer gebruikt zouden worden. Nu blijkt echter dat dit niet is gebeurd en dat het bureau verder gaat met deze praktijken. De eigenaar heeft en zal wederom aangifte doen bij de politie. Ons advies aan onze klant is dit ook te doen, dit zijn frauduleuze praktijken.

Heeft u vermoeden dat uw adres ook als virtueel adres gebruikt wordt of ontvangt u post op uw adres van personen die u niet kent of kent u iemand die dit is overkomen neemt u dan contact op met het Ombudsteam PvdA [email protected].

Mocht u andere vragen hebben, dan kunt u deze uiteraard ook via ons e-mailadres stellen of ons bezoeken op ons spreekuur. Ons spreekuur is iedere eerste woensdagmorgen van de maand van 9.00-11.00 uur en de eerste dinsdagavond van 19.00-20.30 uur in buurtcentrum de Fluiter aan de Wiekslag 3, 2903 VA Capelle aan den IJssel.

Monica Asselé

Monica is Secretaris van het Afdelingsbestuur en lid van het Ombudsteam. Het secretariaat is te bereiken op: [email protected] Voor vragen aan het ombudsteam kunt u terecht bij: [email protected], telefoonnummer 06 4373997

Meer over Monica Asselé