Betrokken lid, blogger

José van Rosmalen

Over José van Rosmalen

José van Rosmalen is sinds 1973 lid van de Partij van de Arbeid. Hij was onder meer tien jaar lid van de Rotterdamse deelgemeenteraad Prins Alexander en lid en voorzitter van de PvdA afdeling Capelle aan den IJssel. Hij was secretaris van het PvdA-netwerk Handicap en Beleid en is nu lid van dit netwerk met de nieuwe naam PvdA-netwerk handicap en beleid. Hij was lid en secretaris van de Capelse WMO adviesraad. Thans is hij lid van de werkgroep toegankelijkheid van de Capelse adviesraad sociaal domein. José heeft een spierziekte en maakt gebruik van een scootmobiel en een rolstoel. Hij vind het belangrijk dat ieder mens zijn of haar talenten kan ontplooien en daarbij niet stuit op onnodige drempels.

José van Rosmalen met scootmobiel“Mensen zijn aan elkaar gelijkwaardig. Iedereen heeft het recht om aan de maatschappij deel te nemen.”

“Als je niet zo goed ter been bent of niet goed kan zien, moet je net als anderen gebruik kunnen maken van voorzieningen in de stad. Deze moeten daarom voor iedereen toegankelijk zijn.”