Ingezonden brief: Iedereen heeft het recht om zelfstandig te stemmen

Door José van Rosmalen op 7 maart 2022

Iedereen heeft het recht om zelfstandig te stemmen

In Nederland kunnen wij zelfstandig stemmen op de partij of de kandidaat van onze voorkeur. Dat democratische recht moeten we koesteren. Praktische drempels moeten we zo veel mogelijk wegnemen.

Het is daarom een goede zaak dat er in Capelle is nagedacht over hoe blinde en slechtziende mensen zelfstandig kunnen stemmen. Op het stembureau in het Gemeentehuis zijn hiervoor faciliteiten op de drie dagen waarop u kunt stemmen. Dus op maandag 14, dinsdag 15 en woensdag 16 maart. Zie voor verdere informatie:

Het is belangrijk dat mensen zo veel mogelijk voor de gemeenteraad gaan stemmen omdat juist daar beslissingen worden genomen over je eigen gemeente en je eigen wijk. Van de aanpak van armoede tot hoogbouw naast je deur. Gebruik je rode potlood!

José van Rosmalen

José van Rosmalen is sinds 1973 lid van de Partij van de Arbeid. Hij was onder meer tien jaar lid van de Rotterdamse deelgemeenteraad Prins Alexander en lid en voorzitter van de PvdA afdeling Capelle aan den IJssel. Hij was secretaris van het PvdA-netwerk Handicap en Beleid en is nu lid van dit netwerk met

Meer over José van Rosmalen