Motie van afkeuring vanwege de plannen voor de Florabuurt 13-12-2021

Door Sjoerd Geissler op 15 december 2021

PvdA dient tijdens raadsvergadering van 13 december 2021 een motie van afkeuring in, vanwege de plannen in de Florabuurt.

De fractie van de PvdA Capelle heeft in de raadsvergadering een motie van afkeuring ingediend. Dit, omdat het college weigert te erkennen dat in de praktijk niets van participatie van burgers terecht is gekomen. De bewoners zijn pas betrokken nadat de plannen al waren gemaakt. De bezwaren die zij hebben tegen het verlies van buitenruimte en fors toegenomen verkeersdrukte, worden weggewuifd.
Ook is het college onduidelijk over de hoeveelheid groen die gaat verdwijnen, maar uit zorgvuldige bestudering van de plannen blijkt dat de buurt volledig wordt dicht gebouwd. Het onderzoek naar afwikkeling van het verkeer moet nog gedaan worden. Er zijn nu al grote opstoppingen rondom de spits en er wordt een besluit genomen over extra woningen in de buurt, zonder dat onderzocht is welke impact dit heeft op de bereikbaarheid van de wijk.

Omdat het college hiermee geen blijk heeft gegeven dat het burgerparticipatie echt belangrijk vond, heeft de PvdA de motie van afkeuring ingediend, gesteund door GroenLinks, SP, een deel van de fractie van het CDA en fractie Van Gent. De motie werd hiermee niet aangenomen in de Raad.

Lees hier de hele motie van afkeuring: 20211213 PvdA GL SP CDA Fractie van Gent Motie van akeuring

Sjoerd Geissler

Sjoerd Geissler is wethouder voor de PvdA in Capelle a/d IJssel. In 2004 is hij lid geworden van de PvdA, omdat deze partij het beste aansluit op zijn visie over bestaanszekerheid en het bieden van gelijke kansen voor iedereen. Tijdens zijn werk ervaart hij dat veel mensen moeite hebben om zich overeind te houden en

Meer over Sjoerd Geissler