Reactie stelling D66 over bouwen voor de toekomst

Door Wendy Tieman op 15 maart 2023

Stelling van D66: Capelle moet bouwen voor de toekomst!

Uitleg D66:

Er is een groot tekort aan woningen in Nederland, ook in Capelle. We willen niet alleen voor iedereen een woning, we willen ook voor iedereen een passende woning. Dat is een grote uitdaging met een op slot zittende woningmarkt met nauwelijks doorstroming, veel te weinig betaalbare woningen en toenemende vergrijzing. Om deze uitdaging tegemoet te treden is verdichting van de bebouwing rondom OV knooppunten en andere voorzieningen onvermijdelijk en zullen we ook de hoogte in moeten.
Hoogbouw levert meer woningen op en zorgt ervoor dat er meer ruimte overblijft voor groen.  Tot slot moeten we ook flexibel gaan bouwen, zodat woningen nu en in de toekomst geschikt zijn en blijven. Daarom moet Capelle bouwen voor de toekomst!

Reactie PvdA (Neutraal)

Er is sprake van een ongekend ernstige wooncrisis. Maar bouwen, bouwen, bouwen is voor Capelle aan den IJssel niet de oplossing, aangezien er in onze gemeente nauwelijks ruimte is om te bouwen. Meer bouwen betekent in onze gemeente automatisch minder groen en meer verkeer. De PvdA Capelle vindt hoogbouw daarom niet een vanzelfsprekende oplossing voor de woningnood. Ons uitgangspunt is dat we problemen willen oplossen in plaats van nieuwe problemen te creëren. Als Capelle kunnen we de wooncrisis helaas niet oplossen.
Wel kunnen we beleid voeren om de Capellenaar meer kansen te bieden op de woningmarkt.

Wendy Tieman

Wie ben je? Wat is je achtergrond? Ik ben pedagoog en heb ruim twintig jaar in de wetenschap gewerkt. Ik woonde van 1979 tot 1985 op de Oude Plaats (Middelwatering) en woon sinds 2002 met mijn partner en kinderen in de Oostgaarde. Waarom ben je de lokale politiek ingegaan? De lokale politiek was voor mij

Meer over Wendy Tieman