Spandoeken Reigerlaan besproken in de gemeenteraad

Door Wendy Tieman op 20 april 2023

Actualiteitenraad: Spandoeken Reigerlaan

Grote spandoeken met teksten hingen maandagochtend 17 april jl. opeens aan het appartementencomplex aan de Reigerlaan. Raadslid Wendy Tieman fietste er toevallig langs en vroeg zich af wat er precies aan de hand was. Op de spandoeken werd, naast de verhuurder, de gemeente aangesproken op slecht onderhoud en slechte communicatie. Tieman: “Spandoeken ophangen doe je over het algemeen niet zomaar. Als de gemeente op zo’n manier wordt aangesproken, dan voel ik me als raadslid ook aangesproken”. De PvdA fractie agendeerde het onderwerp daarom direct voor de actualiteitenraad (waarin de gemeenteraad actuele zaken bespreekt) die dezelfde avond zou plaatsvinden.

Tijdens die actualiteitenraad vroeg Wendy Tieman aan de wethouder, Sjoerd Geissler (PvdA), of hij kon uitleggen wat er precies speelt en welke rol de gemeente hierin speelt. De wethouder antwoordde dat er roestvorming is geconstateerd en dat er daarom stempels geplaatst zijn. “De renovatie van de balkons en galerijen duurt langer dan aanvankelijk de bedoeling was, doordat proefopstellingen niet blijken te werken zoals verwacht,” aldus Geissler. Daarnaast speelt de gemeente een rol in het aanpakken van de buitenruimte rondom deze complexen. “Die planning is gaan schuiven in de tijd en mogelijkerwijs speelt dit ook een rol voor de bewoners,” dacht de wethouder.

De wethouder zegde toe om op korte termijn zowel met de bewoners/huurdersvereniging in gesprek te gaan als ook met de woningcorporatie. De PvdA fractie was blij met deze toezegging en zal betrokken blijven bij het vervolg.

Wilt u de actualiteitenraad terugkijken? Dat kan via Vergadering Actualiteitenraad 17-04-2023.

Nieuwsgierig naar reacties van de verhuurder en de huurdersvereniging? Lees dan verder bij
verschillende lokale media:
– Protestspandoeken op flat Reigerlaan: “Havensteder, schaam je!” –  Capelle Vandaag
– Protestspandoeken tegen achterstallig onderhoud flats Vogelbuurt – IJsssel- en Lekstreek

Wendy Tieman

Wie ben je? Wat is je achtergrond? Ik ben pedagoog en heb ruim twintig jaar in de wetenschap gewerkt. Ik woonde van 1979 tot 1985 op de Oude Plaats (Middelwatering) en woon sinds 2002 met mijn partner en kinderen in de Oostgaarde. Waarom ben je de lokale politiek ingegaan? De lokale politiek was voor mij

Meer over Wendy Tieman