Door Monica Asselé op 28 april 2021

Bericht van het Ombudsteam: Ontwikkelingen Florabuurt

Het Ombudsteam van de PvdA is al enige tijd betrokken bij het betrekken van de bewoners van de Florabuurt bij de plannen die voor deze buurt worden gemaakt.

Over de toekomst van de Florabuurt worden zeer binnenkort ingrijpende beslissingen genomen. Dankzij de inbreng van de stuurgroep en de buurtcoalitie is de bouw van huizen op de grasveldjes aan de Wingerd al van de baan en staat de bouw van de Dotterlei-toren voorlopig in de wacht, maar het gevaar is nog niet geweken. Naar oordeel van veel bewoners moet er nog veel meer in het plan veranderen.

De gemeente vraagt nu van de bewoners om een reactie te geven over de plannen zoals er nu liggen, vóór 4 mei 2021.
Als de bewoners van de Florabuurt niet reageren gaan de plannen door zoals ze nu gepresenteerd zijn. Daar zullen veel bewoners niet blij mee zijn. U kunt informatie inwinnen bij bewoners die de komende tijd op de grasvelden bij u voor (of naast) de deur verzamelen. Zij kunnen u meer vertellen over de plannen en hun visie daarop. Zij kunnen u ook helpen als u mee wilt doen aan het bezwaar.  Indien u het eens bent met het advies van de buurtcoalitie behoeft u alleen maar die optie aan te kruisen en uw gegevens in te vullen.

U kunt ook het concept bezwaarschrift invullen en opsturen aan Gemeente Capelle aan den Ijssel, Bezwaar concept gebiedsvisie Florabuurt, Postbus 70, 2900 AB Capelle aan den Ijssel.

Data en plaats op de grasvelden – van 18.30-19.30 uur

Woensdag 21 april: ​ 1e grasveld Bongerd vanaf Kralingseweg/ TO ingang 1e 7 hoog flat
Vrijdag 23 april​​: 2e grasveld Bongerd vanaf Kralingseweg/ TO ingang 2e 7 hoog flat
Zaterdag 24 april: ​3e grasveld Bongerd vanaf Kralingseweg/ TO ingang 3e 7 hoog flat
Maandag 26 april​: grasveld bij Truweel/Boomgaard EN grasveld voor VvE Dotterlei
Dinsdag 27 april​: 1e grasveld Wingerd vanaf Kralingseweg
Woensdag 28 april: ​2e grasveld Wingerd vanaf Kralingseweg
Donderdag 29 april: ​3e grasveld Wingerd vanaf Kralingseweg
Vrijdag 30 april​​: parkeerplaats Wilgenhoek

Wij hopen dat u massaal uw mening over de plannen en uw wensen deelt met de gemeente.

Monica Asselé

Monica is Secretaris van het Afdelingsbestuur en lid van het Ombudsteam. Het secretariaat is te bereiken op: [email protected] Voor vragen aan het ombudsteam kunt u terecht bij: [email protected], telefoonnummer 06 4373997

Meer over Monica Asselé