Door op 17 september 2014

Rolstoelexperience

ChristenUnie en PvdA herkennen, erkennen en stimuleren!

De fracties van de ChristenUnie en PvdA in Capelle aan den IJssel hebben het afgelopen zomerreces zeker niet stil gezeten. Naast allerlei bezoeken in de samenleving hebben deze twee partijen de handen in elkaar geslagen.

Burgerraadslid Hilde Groenendijk-de Vries (CU): “We willen graag opkomen voor hen die minder goed ter been zijn. Als je het geluk hebt over een soepel bewegingsapparaat te beschikken, mis je zomaar het inzicht in de belemmeringen waarmee anderen dagelijks geconfronteerd worden”.De CU en de PvdA hebben hierom gezamenlijk het plan uitgewerkt om met de gemeenteraad van deze gemeente een ‘rolstoel-experience’ te organiseren.

Burgerraadslid Mats Bergman (PvdA): “Laten we zelf nou eens ervaren hoe het voelt en hoe makkelijk het wel of niet is. Vaak horen we de klachten over zware deuren, onverwachte drempels en te hoge toonbanken: wellicht kunnen we door het zelf te ervaren, eerder knelpunten herkennen. Het is dan fijn om samen te werken met de CU die hierin ook initiatief toont”.

De rolstoel-experience zal plaatsvinden op woensdag 1 oktober. Deze activiteit zal de gemeenteraadsleden zelf laten ondervinden hoe het is om in een rolstoel te zitten. Uiteraard worden ook burgers en belangenorganisaties betrokken bij deze activiteit.

Beide partijen hebben aangegeven vaker dit soort activiteiten te willen gaan organiseren. Samenwerken in de raad is essentieel, zo vinden zij. Met deze actie hopen PvdA en CU de eerste stappen gezet te hebben.

Nadere informatie bij: Mats Bergman

Mobiel: 06-51741092